آخرین اخبار

از برپایی دومین تور فیلم‌سازی با تلفن همراه تا آغاز پیش‌فروش یک تئاتر

09:00:49 1395/05/27


به گزارش ایسنا، فراخوان شرکت در دومین تور فیلمسازی از ایده تا ساخت با تلفن همراه با تمرکز بر موضوع «تابستانِ تهران» توسط موسسه تصویر شهر اعلام و مهلت ثبت نام آن تا 6 شهریورماه تعیین شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تصویر شهر، دومین تور فیلمسازی از ایده تا ساخت با تلفن همراه با تدریس و همراهی محسن خانجهانی و به همت موسسه تصویر شهرِ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نیمه شهریورماه برگزار می‌شود.

تمرکز این دوره بر موضوع «تابستانِ تهران» است. برگزیدگان این تور علاوه بر دریافت جوایز خود، برای ساخت یک فیلم کوتاه از شهر تهران مورد حمایت موسسه تصویر شهر قرار می‌گیرند.

این تور فیلمسازی از سه بخش 1- کارگاه آموزشی نخست شامل مباحث مربوط به سوژه‌یابی، قاب‌بندی و تدوین ساده با تلفن همراه 2- تور یک روزه میدانی در شهر تهران و 3- کارگاه آموزشی بررسی آثار تولید شده توسط شرکت‌کنندگان و اعلام برگزیدگان تشکیل می‌شود که حضور پذیرفته‌شدگان در هر سه جلسه الزامی است.

جوایز این تور شامل حمایت از تولید اثر کوتاه بعدی برگزیدگان، فراهم آوردن امکان نمایش آثار برگزیده و گوشی تلفن همراه خواهد بود.

بر اساس این گزارش، نخستین تور فیلمسازی با تلفن همراه یک ماه قبل توسط موسسه تصویر شهر در بازار تهران و برج میلاد برگزار و ضمن اهدای جوایز برگزیدگان، 10 فیلمساز برتر برای حمایت از اثر بعدی معرفی شدند.

علاقمندان می‌توانند تا 6 شهریورماه نسبت به ثبت نام، تکمیل فرم فراخوان و ارسال رزومه فقط از طریق وب‌سایت رسمی موسسه تصویر شهر به آدرس اینترنتی www.tasvireshahr.com اقدام و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 43-22893142 و 90-2289398990 (داخلی 122- واحد آموزش) تماس بگیرند. زمان فراخوان قطعا تمدید نخواهد شد.

صابر ابر، الهام کردا، افسانه ماهیان و هوتن شکیبا در تماشاخانه ایران‌شهر

پیش‌فروش نمایش "از زیرزمین تا پشت‌بام" به کارگردانی افسانه ماهیان بر روی سایت تیوال آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایران‌شهر، نمایش "از زیرزمین تا پشت‌بام" به کارگردانی افسانه ماهیان با بازی الهام کردا، صابر ابر، هوتن شکیبا و مارین ون هولک از 9 شهریور در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایران‌شهر به صحنه می‌رود، هم‌چنین پیش‌فروش این نمایش از روز چهارشنبه در سایت تیوال با تخفیف ویژه در دوره پیش‌فروش آغاز خواهد شد.

فیلم سینمایی«عشق و جنون» درشبکه نمایش خانگی سوره توزیع شد

سعیدخندق آبادی مدیرعامل موسسه هنرهای تصویری سوره ،درباره توزیع نسخه نمایش خانگی فیلم سینمایی«عشق و جنون» درسطح کشور گفت: «عشق و جنون» به کارگردانی حسن نجفی و به تهیه کنندگی محمدرضا محمدی توسط موسسه هنرهای تصویری سوره از امروز سه شنبه 26 مرداد در شهرستانها و از فردا 27 مراد ماه در تهران درشبکه نمایش خانگی توزیع شد.

وی افزود : فیلم سینمایی«عشق و جنون»سومین ساخته حسن نجفی میباشد این فیلم اجتماعی به تقابل دو نسل در عشق می‌پردازد، رویکرد اصلی این فیلم بحث خشونت و نگاه‌های بسته است که می‌تواند به خانواده، جامعه و در نهایت به فرهنگ و زندگی اجتماعی یک کشور آسیب‌های جدی وارد سازد.

خلاصه داستان فیلم "عشق و جنون" : مردی بعد از گذشت ۳۰ سال از یک اتفاق که تنها زاییده ذهن او و یک سوء تفاهم ساده است به تهران می‌آید تا از شخصی انتقام گرفته و او را به قتل برساند. او در این میان با دو نفر از نسل جوان آشنا می شود و با زندگی عاشقانه، معصوم و پاک آن ها مواجه شده اما کام آن ها را به خاطر افکار شوم خود تلخ می سازد و...

در این فیلم سعید راد، پوریا پورسرخ، بهاره افشاری، الهام چرخنده، شیوا مکینیان، ضرغام استادی اصلایفای نقش دارند.

داوران بخش تیزر و نماهنگ جشنواره فیلم سلامت معرفی شدند

داوران بخش تیزر و نماهنگ نخستین جشنواره فیلم سلامت که مدیریت این بخش را شهرام مکری بر عهده دارد ، انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره فیلم سلامت ، دکتر محمد کیاسالار ، شهرام مکری و امیر توده روستا آثار منتخب در بخش تیزر و نماهنگ این جشنواره را قضاوت و داوری می‌کنند.

«مبارک و قالیچه پرنده» در سه استان کشور اجرا می‌شود

هم‌زمان با شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران – مبارک، تئاتر کوچک «مبارک و قالیچه پرنده» به کارگردانی حامد زحمتکش در کانون استان‌های مرکزی، خوزستان و لرستان اجرا می‌شود.

این کاروان تئاتر کوچک از سوی اداره‌کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این سه استان اعزام شده است.

نمایش «مبارک و قالیچه پرنده» از طرح «کتاب، تئاتر، مدرسه» مرکز تئاتر کانون از سوی هیأت انتخاب جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران – مبارک برای حضور در بخش فضای باز انتخاب شده است.

بر اساس این گزارش در این تئاتر ابوالفضل باران طلب و حامد زحمتکش به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند و ساناز عبدالرزاق، ابوالفضل باران‌طلب و غزاله غفرانی نیز بازی دهندگان عروسک‌ها هستند.

طراحی و ساخت عروسک‌ها برعهده هانیه زحمتکش و الهه میرزایی(گروه هنری خنده‌ی باران) بوده است و آهنگ‌سازی آن را نیز امیرحسین انصافی و رامین عبدالهی انجام داده‌اند.

هم‌چنین قرار است پس از اجرای نمایش«مبارک و قالیچه پرنده» در مکان‌های تعیین شده کودکان و نوجوانان برداشت‌های خود از این نمایش را نقاشی کنند تا پیام‌های تصویری این مخاطبان در آیین پایانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران – مبارک در قالب نمایشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران – مبارک از اول تا هفتم شهریور 95 در مجموعه‌های مختلف در سطح شهر تهران برگزار می‌شود.

اکران فیلم" نهنگ " ساخته آندری زویاگینتسف   

نشست پخش و تحلیل فیلم "نهنگ "ساخته آندری زویاگینتسف ،ازکشور روسیه ، شنبه30 مرداد ماه، ساعت  ١٩در سینما تِک فرهنگسرای نیاوران، سالن گوشه برگزار می‌شود.

در پنجمین نشست سینما تِک فرهنگسرای نیاوران ،فیلم «نهنگ» که درسال ٢٠١٤در جشنواره بین‌المللی فیلم کن شرکت کرده بود ،برای اکران و نقد و بررسی انتخاب شده است.

این فیلم توانست دراین جشنواره جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کند. آندری زویاگینتسف با فیلم‌هایی همچون «بازگشت»، «تبعید» و «النا» تحسین اهالی سینما را در جهان برانگیخت و از کارگردان‌های به نام محسوب می‌شود.

فیلم نهنگ " Leviathan "دربارهٔ کولیا (با بازی اَلِکسی سِربِریاکوف) مکانیکی است که خود را درگیر نزاعی حقوقی با فرد قدرتمند شهر کرده است و این می‌تواند باعث از دست دادن خانه و زمینش شود.

فیلم "نهنگ" علاوه بر دریافت جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره کن ،نامزد نخل طلا جشنواره کن 2014، برنده جایزه گلدن گلوب و نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی، برنده بهترین فیلم از جشنواره لندن ،نیز شده است .

نقد و بررسی این فیلم نیز به عهده  کارشناس و منتقد سینما علی مسعودی نیا” است.

انتهای پیام 



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی