آخرین اخبار

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

09:07:32 1395/05/25


به گزارش ایسنا،مراسم رونمایی از پوستر و اکران خصوصی فیلم سینمایی «حریر» جدیدترین ساخته سینمایی فریال بهزاد دوشنبه ۲۵ مرداد ماه ساعت ۱۹ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

عوامل تولید «حریر» که فیلمی انسانی و با مضمون سلامت است در این مراسم از فاطمه معتمدآریا بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشور به دلیل انسان دوستی و صلح طلبی‌اش تجلیل خواهند کرد.

در تازه‌ترین ساخته فریال بهزاد؛ علیرضا جلالی تبار،  ژاکلین آواره، امیر صالحی زاده، روشنک عجمیان، آرزو ابی زاده، مجید مهدی زاده و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.

عوامل اصلی این فیلم سینمایی عبارتند از: نویسنده و کارگردان: فریال بهزاد، تهیه کننده: غلامرضا آزادی، مدیر فیلمبرداری: پیام آزادی، مدیر تولید: مجید فردی انور، صدابردار: رضا اردلان، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: بابک سیمانی، منشی صحنه: ثریا ریاحی، انتخاب بازیگر: امیر شمس‌الدین حشمت زاد، عکاس: حبیب مجیدی، طراح گریم: محمد ضیایی، موسیقی متن: فرید نوایی، مدیر تدارکات: سید مهدی منیری، تدوین: نیما دبیرزاده، طراح صحنه و لباس: غلامرضا آزادی و مشاور رسانه‌ای: سید رضا منتظری.

در خلاصه داستان این اثر سینمایی آمده است: حریر دختری جوان و با استعداد است که چاقی بیش از حدش موانع زیادی را در زندگی برایش به وجود آورده؛ چیزی که او نمی‌داند این است که وقتی اعتماد به نفس داشته باشد و خود را باور کند می‌تواند هر هدفی را قابل دسترس نماید...

این فیلم از اول تا پنجم شهریور ماه در نخستین جشنواره فیلم سلامت به نمایش در می‌آید.

فراخوان بخش فیلم دوربین نت

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این جشنواره، در آستانه برگزاری یازدهمین دوره از جشنواره عکس خبری «دوربین‌.نت»، فراخوان بخش فیلم جشنواره برای علاقه‌مندان به شرکت در این بخش منتشر شد.

دبیرخانه یازدهمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت با اعلام اسامی داوران و شرح قوانین و شرایط، فراخوان بخش فیلم دوره یازدهم جشنواره را منتشر کرد. داوری بخش فیلم این دوره از جشنواره را آقایان کیوان کثیریان، داریوش نصیری و محسن زمانی بر عهده خواهند داشت. همچنین مسوول برگزاری جشنواره، احسان رافتی و دبیر بخش فیلم، احمدرضا حجارزاده است.

شرایط حضور فیلم‌ها در این بخش به شرح زیر است:
ـ فیلم‌ها باید در فرمت DVD به دبیرخانه ارسال بشوند.
ـ فیلم‌ها باید در دو گونه داستانی و مستند باشند.
ـ مدت‌زمان فیلم‌ها از یک تا ۳۰ دقیقه باشد.
ـ یکی از عوامل فیلم عکاس باشد.
فیلم‌های منتخب در طول جشنواره به نمایش درخواهند آمد و برای شش فیلم برتر از نگاه داوران، جلسه نقد و بررسی برگزار می‌شود. فیلمسازان متقاضی برای حضور در این بخش، باید نسخه DVD فیلم را همراه با اطلاعات کامل (نام فیلم، نام عوامل فیلم، خلاصه داستان و عکس‌های فیلم تا تاریخ ۵ شهریورماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال بکنند. داوری فیلم‌ها در تاریخ ۱۴ شهریورماه انجام خواهد شد.

جوایز بخش فیلم یازدهمین دوره جشنواره عکس خبری دوربین.نت، عبارتند از:

نشان طلایی جشنواره دوربین‌نت همراه با لوح سپاس برای نفر اول، لوح سپاس
برای نفرات دوم و سوم.
علاقه‌مندان به شرکت در بخش فیلم جشنواره می‌توانند با شماره ۰۹۱۹۲۰۵۳۰۰۹ تماس بگیرند یا برای کسب اطلاعات بیش‌تر به نشانی اینترنتی festival.doorbin.net مراجعه بکنند.
یازدهمین جشنواره عکس خبری دوربین.نت از ۲۰ تا ۲۶ شهریورماه ۹۵ در باغ‌موزه قصر برگزار خواهد شد.

اجرای نمایش"بیشعوری" برای بار دوم تمدید شد

به دلیل استقبال چشمگیر مخاطبان از نمایش «بیشعوری» و همچنین درخواست‌های مکرر علاقه مندانی که موفق به تماشای این نمایش نشده‌اند، با پیشنهاد گروه اجرایی و موافقت مدیریت تماشاخانه سه نقطه، اجرای نمایش بیشعوری برای دومین بار تا پایان روز جمعه پنجم شهریور ماه سال جاری تمدید شد. 

نمایش "بیشعوری" که اقتباسی از کتاب " بی‌شعوری" نوشته دکتر خاویر کرمنت و ترجمه محمود فرجامی است  اجراهای خود را از روز یکشنبه 13 تیرماه 95 در سالن استاد خسرو شکیبایی تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه آغاز کرده و یکبار نیز موفق به تمدید اجرا تا 24 مرداد ماه شده بود.

حسینی متن این نمایش را با اقتباس از کتاب بی‌شعوری نوشته خاویر کرمنت به رشته تحریر درآورده و در افشین رهگذر.مرواید امانی.مهدی حقیقت دربندی.سمیرا زائری.محمد حسین غروی.نازنین امیری.میرپیمان خوشنویس.زهره شریفی به عنوان بازیگر حضور یافته‌اند.

این نمایش همه روزه از ساعت 20 به مدت یک ساعت با بهای بلیت 15 هزار تومان به روی صحنه می‌رود.

سینما نیکمت در راه مونترال

فیلم سینمایی «سینما نیمکت» به کارگردانی محمد رحمانیان در بخش «مسابقه سینمای جهان» جشنواره بین المللی فیلم مونترال، به نمایش در می‌آید.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، جشنواره مونترال به همراه کن، ونیز، برلین، لوکارنو، سن سباستین، مسکو، کارلووی واری، ورشو، تالین، توکیو، شانگهای، گوا، قاهره و مار دل پلاتا در زمره پانزده رویداد بین المللی رقابتی در تقویم فیاپف به حساب می آید.
این جشنواره که پیش از این با اهداء جوایز اصلی به فیلم‌های «بچه‌های آسمان»، «رنگ خدا» و «باران» مجید مجیدی نقش مهمی در معرفی سینمای ایران به بازار آمریکای شمالی ایفا کرده است، به مناسبت چهلمین سالگرد برگزاری، تغییراتی اساسی را در بخش های رقابتی به وجود آورده و اعطاء سیزده جایزه بزرگ به برگزیدگان جشنواره را در دستور کار قرار داده است.
جشنواره مونترال نخستین حضور بین المللی فیلم «سینما نیمکت» محسوب می شود.
جشنواره بین المللی فیلم مونترال از ۴ تا ۱۵ شهریور ماه سال جاری در کشور کانادا برگزار می‌شود.

فیلم کوتاه «تنازع» در جشنواره «کوروچه» روسیه

فیلم کوتاه «تنازع» به کارگردانی مسعود حاتمی به بخش مسابقه چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «کوروچه» روسیه راه یافت.

این جشنواره کوتاه‌ترین مسیر رسیدن به شرکت‌های تولید فیلم پیشرو برای علاقه‌مندان جوان و بااستعداد و حرفه‌ای سینما را به‌طور یکسان  فراهم می‌کند و توسط سازمان صنعت فیلم روسیه حمایت می‌شود.

جشنواره «کوروچه» هرساله آثار داستانی و انیمیشن کوتاه را در بخش‌های رقابتی و خارج از مسابقه به نمایش می‌گذارد و علاوه بر اکران آثار دارای کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های بین‌المللی است.

فیلم کوتاه «تنازع» به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان تهران در چهارمین دوره این جشنواره که از تاریخ 19 تا 21 آگوست برابر با 29 تا 31 مرداد در شهر کالنینگراد در روسیه برگزار می‌شود با فیلم‌هایی از کشورهای مکزیک، مصر، تایلند، آلمان، اوکراین، کانادا، فنلاند، هند، هلند، سوریه و اسپانیا به رقابت خواهد پرداخت.

عوامل فیلم کوتاه «تنازع» عبارتند از نویسنده و کارگردان: مسعود حاتمی، تصویربردار: محمد حدادی، تدوین: حمید نجفی راد، تهیه‌کننده: مجید برزگر، مدیر تولید: میلاد حاتمی، دستیار کارگردان: عطا مهراد، طراح صحنه و لباس: مسعود حاتمی، بازیگران سیروس قلی پور پرهام دلداده مسعود حاتمی، دستیار تصویربردار: احمد مکاری، صدابردار آرش انتظامی، صداگذار: حمید نجفی راد، گریم: شقایق موسوی، رنگ‌آمیزی تصاویر: حمیدرضا فتوره چیان، جلوه‌های ویژه بصری علی بهادری، جلوهای ویژه میدانی: سینا رستمی، محصولی از انجمن سینمای جوانان تهران.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی