آخرین اخبار

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

09:01:02 1395/05/19


به گزارش ایسنا،سعید اسدی دبیر سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، طی حکمی میلاد اکبرنژاد را به عنوان مدیر مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره معرفی کرد.

میلاد اکبرنژاد که از نمایشنامه نویسان خلاق  و با تجربه  عرصه حرفه‌ای تئاتر کشور است به عنوان مدیر مسابقه نمایشنامه نویسی سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شد. 

بزرگداشت امین تارخ در پانزدهمین تولد ماه

پانزدهمین ویژه‌برنامه «تولد ماه» معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با جشن تولد ۶۳ سالگی امین تارخ بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری ویژه‌برنامه «تولد ماه» بزرگداشت هنرمندان پیشکسوت رشته‌های مختلف در سالروز تولدشان است و دومین برنامه مردادماه پس از برگزاری جشن تولد استاد «داریوش ارجمند»، به بزرگداشت یکی از بازیگران تئاتر و سینمای ایران اختصاص یافته که هنرنمایی در آثار فاخر بی‌شماری را در کارنامه خود دارد.

تولد ماه ویژه بزرگداشت «امین تارخ» با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران فرهنگی هنری، ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۲۰ مردادماه به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) واقع در خیابان ولی‌عصر، خیابان اسفندیار برگزار می‌شود.

مجوز سامانه فیلم نت به عنوان اولین سامانه ویدئو درخواستی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد

 به گزارش روابط عمومی موسسه آیینه جادو،محمد صراف  مدیر عامل فیلم نت با اعلام این مطلب افزود: فیلم نت به عنوان اولین سامانه ویدئو درخواستی(سند) از سال ١٣٩٣ در کشور فعالیت می‌کرد و هم اکنون بیش از 3 میلیون کاربر فعال دارد.

وی  با تاکید بر اینکه فیلم نت تمامی فیلمها را بعد از خرید حقوق قانونی عرضه می‌کند افزود: بعد از جدی شدن راه اندازی  سامانه ویدئو درخواستی و اهتمام وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گسترش این سامانه،ما درخواست خود را برای کسب مجوز ارائه کردیم و از سوی موسسه رسانه‌های تصویری مجوز رسمی برای فعالیت  صادر شد.

صراف افزود: هم اکنون آثاری شامل  فیلم سینمایی،سریال،مستند،تئاتر بر روی این سامانه قرار دارد  و فیلمهای روز سینمای  نیز بعد از اکران با کمترین فاصله بر روی  سامانه فیلم نت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد:علاوه بر عرضه فیلمهای سینمایی برنامه‌های دیگر همچون سی و پنج نیز عرضه می‌شود که شامل گفتگو ‌های جنجالی با هنرمندان سینما است. همچنین سایت فیلم نت نیوز به عنوان پایگاه خبری هنر ایران فعالیت خود را آغاز کرده است و بزودی فعالیت رسمی خود را نیز آغاز می‌کند.

میلاد کی مرام به پردیس زندگی می‌رود

به گزارش مشاور رسانه‌ای، میلاد کی مرام، بازیگر نقش اول مرد فیلم "امکان مینا" روز چهارشنبه ساعت 18 برای فروش بلیت این فیلم به پردیس زندگی می‌رود.

"امکان مینا" از روز چهارشنبه 13 مرداد ماه اکران خود را به سرگروهی پردیس زندگی شروع کرده است.

همچنین طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، در روزهای آتی آیین‌های دیدار مردمی با حضور عوامل فیلم در پردیس های کوروش، ملت و آزادی اتفاق خواهد افتاد.

قصه "امکان مینا" درباره زندگی خبرنگار جوانی است که زندگی عاشقانه‌ای با همسرش دارد اما در میانه راه، سرنوشت دیگری برای این زوج جوان رقم می خورد و...

قیچی در ترکیه مجوز اکران نگرفت

طبق اعلام روابط عمومی فیلم سینمایی «قیچی» اولین ساخته کریم لک‌زاده به تهیه‌کنندگی احسان فولادی‌فرد که این روزها در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود، قرار بود همزمان با اکران در ایران در چند کشور دیگر هم به روی پرده برود  اما مجوز پخش این فیلم در ترکیه به بن‌بست خورد و «قیچی» امکان اکران در سینماهای این کشور را به دلیل داشتن صحنه‌هایی نظیر مصرف مواد مخدر، ترویج خشونت،  حیوان آزاری و ... از دست داد.

داستان فیلم «قیچی» در مورد مردی به اسم راما است که برای رهایی از حکمی که ممکن است در آخرین دادگاه علیه‌اش صادر شود، تصمیم می‌گیرد در اولین فرصتی که به دست می‌آورد به جنوب فرار کند و به هر نحوی که شده از کشور خارج شود. از همین لحظه سفر پر مخاطره او آغاز می‌شود.

بازیگران این فیلم عبارتند از: عباس غزالی، بهزاد دورانی، سروش صحت، محمدرضا داودنژاد، رابعه مدنی، سونیا سنجری، رضا رزم، مونا محمودزاده، کمال هاشمی، فهیمه شریفی، افسانه صالحی، ستاره رضایی، امیرعلی خانی، هلیا لطفی، امیر بهادر و وحید حبیبیان.

مستند «خرابات» در خانه هنرمندان ایران

مستند «خرابات» به کارگردانی آرش اسحاقی با همکاری انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند ایران سه شنبه 19 مرداد در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

«خرابات» که در معنای عرفانی آن، مقام اتصال به الله برای سرمست شدن از بادۀ وحدت و وحدت و اصلان است، نام مستند پژوهش محوری است که به واکاوی ریشه‌های تصوف در ایران می‌پردازد. بازنمایی سیر تحول و تطور سلسله‌های متصوفه در پهنه ایران، از دیگر بخش‌های این مستند است. سلسه‌های فعال صوفیه همچون: خاکساریه، قادریه، نعمت اللهی، چشتیه، نقشبندیه و... در این مستند معرفی می‌شوند.

این مستند تاکنون در دو جشنواره‌ی سینما حقیقت و جشن خانه‌ی سینما نامزد بهترین پژوهش مستند بوده است.

مستند «خرابات» به کارگردانی آرش اسحاقی سه شنبه 19 مرداد ساعت 18 در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

ورود برای عموم آزاد است.

حضور علی عسگری  در آکادمی فیلمسازان جشنواره لوکارنو

علی عسگری فیلمساز جوان ایرانی بعنوان تنها ایرانی در آکادمی فیلمسازان لوکارنو حضور دارد.

آکادمی فیلمسازان لوکارنو که هر سال در این جشنواره برگزار می شود با دعوت از برترین فیلمسازان جوان روز جهان برای مستر ورکشاپ هایی با حضور بزرگان سینمای جهان برگزار می شود .

 هفتمین دوره آکادمی فیلمسازان لوکارنو از علی عسگری فیلمساز ایرانی در کنار استعدادهای جوان دیگری از کشورهای مصر،پرتقال، مکزیک، برزیل، صربستان، چین، ماداگاسکار، اتیوپی، کلمبیا، امریکا، سنگاپور، نروژ، یونان، مونته نگرو و استرالیا در این ورکشاپ ها حضور یابد.

علی عسگری فیلمساز ایرانی سابقه دوبار حضور در جشنواره فیلم کن با فیلم های  کوتاه «بیشتر از دو ساعت» که کاندید دریافت نخل طلای فیلم های کوتاه و فیلم کوتاه سکوت  بوده است  درجشنوارههای  بین المللی متعددی حضور یافته و جوایز معتبری دریافت کرده است وی همچنین با فیلم کوتاه «بچه» در سال ۲۰۱۴ و در هفتاد و یکمین دوره جشنواره ونیز حضور داشته است.

 شصت و سومین دور ه  جشنواره ی فیلم لوکارنو 13 تا 23 مرداد در سوئیس برگزار می شود.

ارسال بیش از 500 اثر به جشنواره فیلم کوتاه مدرسه

تاکنون بیش از 500 اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه چهارمین دوره جشنواره فیلم کوتاه مدرسه ارسال شده است.

طبق گزارش روابط عمومی این جشنواره از میان 512 اثر رسیده به دبیرخانه، 195 اثر داستانی، 160 اثر انیمیشن، 83 اثر علمی- آموزشی، 42 اثر مستند و 32 تیزر تبلیغاتی است و هنوز ارسال آثار ادامه دارد.

گفتنی است در پی استقبال و درخواست‌های مکرر مدارس و دانش‌آموزان مبنی بر تمدید مهلت ارسال آثار به چهارمین جشنواره فیلم کوتاه مدرسه، دبیرخانه این جشنواره برای دومین بار مهلت ارسال آثار به جشنواره فیلم کوتاه مدرسه را تا 30 مرداد تمدید کرده است.

بنابراین آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره 30 مردادماه 95 است و از دانش‌آموزان هنرمند و مستعد درخواست می شود با توجه به فرصت در نظر گرفته شده، نسبت به ارسال به موقع آثار خود اقدام کنند.

چهارمین جشنواره فیلم کوتاه مدرسه در 5 بخش فیلم‌‎های داستانی، مستند، علمی- آموزشی، انیمیشن و تیزر تبلیغاتی و با موضوع آزاد برای تمام دانش‌آموزان علاقه‌مند برگزار می‌شود. دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار، به سایت این جشنواره به آدرس Honaroma.ir مراجعه کنند.

چهارمین جشنواره فیلم مدرسه در راستای طرح شهاب وزارت آموزش و پرورش و با هدف شناخت و هدایت دانش‌آموزان هنرمند و مستعد هنر به منظور پرورش استعدادها توسط مجامع اصلی هنری در سطح کشور، توسط موسسه «هنروما» و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

«همه چیز برای فروش» در شبکه نمایش خانگی توزیع شد

فیلم سینمایی«همه چیز برای فروش»به نویسندگی و کارگردانی امیر حسین ثقفی و تهیه کنندگی علی اکبر ثقفی درشبکه نمایش خانگی توزیع شد.

«همه چیز برای فروش»دومین اثر بلند سینمایی امیرحسین ثقفی که درسی و دومین جشنواره فیلم فجرموفق به دریافت سیمرغ بلورین طراحی صحنه و لباس،دیپلم افتخاربهترین موسیقی متن ودیپلم افتخار بهترین چهره پردازی شد ،توسط شرکت تصویر گستر پاسارگاد در شبکه نمایش خانگی توزیع شد.

این فیلم سینمایی درهشتمین جشن انجمن منتقدان سینمای ایران نیز کاندید دریافت پنج جایزه،بهترین طراحی صحنه و لباس،بهترین چهره پردازی،بهترین موسیقی متن،بهترین مهندسی صدا و بهترین فیلم برداری شد و توانست دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را کسب کند ،همچنین محسن دارسنج تندیس و لوح سپاس انجمن را برای طراحی چهره پردازی فیلم دریافت کرد وکارن همایونفرنیز برای موسیقی متن فیلم موفق به دریافت جایزه این جشن شد.

فیلم سینمایی «همه چیز برای فروش»داستان انسان‌هایی است که برای نجات یکدیگر ایثار می‌کنند.

صابرابر،مریلا زارعی،مزدک میرعابدینی،محمود نظر علیان،ساعد سهیلی،سارا کاشفی،حسین مسلمی ،میثم غنی زاده،سید احمد محمدی و جواد عزتی با حضور حبیب رضایی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

دوازه صندلی "توقیف نبوده است!!!

معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در خصوص اخبار انتشار یافته  از فیلم "دوازده صندلی"به کارگردانی اسماعیل براری در برخی از سایت ها وخبرگزاریها  توضیحاتی  ارائه  داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی،این فیلم  در تیرماه سال 92 پروانه نمایش داشته  ودلیل تعویق در اکران عمومی آن اختلافات مالی سرمایه گذار با تهیه کننده  وکارگردان اثر(اسماعیل براری)بوده است. لذا عنوان "فیلم توقیف شده "در اخبار برای این فیلم غلط ونابجا بوده است..

پیگیر اجرای عمومی نمایش‌های جشنواره عروسکی هستیم

مدیر اداره کل هنرهای نمایشی تاکید کرد اجرای عمومی همه نمایش‌هایی که از دیگر شهرها در جشنواره تئاتر عروسکی به صحنه می‌روند، پیگیری خواهد شد.

«مهدی شفیعی» با اعلام این خبر گفت:اصرار داریم همه نمایش‌هایی که در جشنواره اجرا می‌شوند، اجرای عمومی هم داشته باشند. از سال گذشته تفاهم نامه‌ای بابت فعالیت‌های تئاتر در استان‌ها منعقد کردیم و این نمایش‌ها هم در راستای همین تفاهم‌نامه اجرا خواهند شد.

وی ادامه داد: امسال هم این تفاهم‌نامه تا ده پانزده روز آینده منعقد می‌شود و یکی از بندهای آن حمایت از اجرای عمومی گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره تئاترعروسکی است.

مدیر اداره کل هنرهای نمایشی، رفتن به سمت اجراهای عمومی و پیوسته را یکی از اولویت‌های این اداره در استان‌ها دانست و گفت: در تلاش هستیم اجراهای مداومی در استان‌ها داشته باشیم تا اگر تماشاگری تصمیم گرفت به تماشای تئاتر برود، مطمئن باشد که می‌تواند در یکی از سالن‌های شهرش به تماشای تئاتر برود.

شفیعی اضافه کرد: در همین راستا با توجه به جذابیت‌هایی که تئاتر کودک و عروسکی دارد، تقاضا برای اجرای این گونه‌های نمایشی از سوی خانواده‌ها هستند و اجرای مداوم این نمایش‌ها می‌تواند مخاطبان تئاتر ما را در استان‌ها افزایش دهد.

وی درباره اجرای عمومی نمایش‌های تهرانی جشنواره تئاتر عروسکی توضیح داد: نمی‌توانم قول بدهم که حتما همه نمایش‌ها اجرای عمومی بگیرند اما قطعا هر گروهی که با تالار اجرایی توافق کرد، در مرکز هنرهای نمایشی از اجرایش حمایت مالی خواهیم کرد.

مهدی شفیعی ابراز امیدواری کرد: نمایش‌های شرکت‌کننده در جشنواره کیفیت بالایی داشته باشند و با نگاه به اجرای عمومی و جلب مخاطب تولید شده باشند چون هر سالنی از چنین آثاری استقبال می‌کند و چنین نمایش‌هایی براحتی می‌توانند نوبت اجرای عمومی بگیرند.

شانزدهمین جشنواره تاتر عروسکی تهران مبارک یکم تا هفتم شهریور ماه با دبیری مرضیه برومند در تهران برگزار می‌شود.

نمایش­نامه‌ی در مه بخوان اجرا می‌­شود

نمایش­نامه­­ خوانی «در مه بخوان» به کارگردانی مریم معترف در پانزدهمین نشست نخستین دوره‌­ی جشنواره­‌ی نمایشنامه‌خوانی آثار اکبر رادی ساعت 17 روز سه ­شنبه19 مردادماه 1395 در سالن مکتب تهران اجرا می­‌شود.

در این نمایش­نامه­ خوانی به ترتیب اجرای نقش سیامک احمدی، عرفان پورمحمدی، رضا امامی، مرتضی خالقی، افشین زارعی، کامبیز طلایی، هلن مرسلی، ابوالفضل وزیری، محسن علی محمدی و حسن محمدی نقش­ خوانی می­‌کنند.

پس از اجرای نمایش­نامه ­خوانی در مه بخوان، نشست تحلیل و گفت­ وگوی این نمایش­نامه برگزارمی­ شود.

نمایش­نامه­‌خوانی در مه بخوان به کارگردانی مریم معترف در بخش مهمان این جشنواره اجرا می­‌شود.

علاقه­ مندان برای دیدن این نمایش­نامه­ خوانی و شرکت در این نشست می­‌توانند در تاریخ یادشده به نشانی خیابان کریم­خان زند، خیابان شهید عضدی(آبان جنوبی)، کوچه­ ی کیوان، شماره­ ی 8، موسسه­ ی مکتب تهران مراجعه کنند و نیم ساعت قبل از شروع آن بلیت خود را تهیه کنند.

نخستین جشنواره­‌ی نمایش­نامه ­خوانی آثار اکبر رادی به دبیری بهزاد صدیقی، سه ­شنبه­ های هر هفته در دو بخش مسابقه و مهمان توسط موسسه­‌ی فرهنگی هنری استاد اکبر رادی و با حمایت موسسه‌ی­ مکتب تهران برگزار می ‌شود.

اکران خیریه «ایستاده در غبار» به نفع بیماران ام اس در پردیس ملت

اکران ویژه و خیریه فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان همزمان با میلاد امام رضا (ع) به نفع بیماران ام اس در پردیس ملت برگزار می‌شود.

به گزارش مدیر رسانه فیلم، فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» یکشنبه هفته آینده 24 مردادماه ساعت 17 با حضور هنرمندان، سینماگران، ورزشکاران و خیران به نفع بیماران ام اس کشور به صورت ویژه اکران خواهد شد.

قیمت اولیه هر بلیت این اکران 30 هزار تومان است که تماما به انجمن ام اس ایران اختصاص خواهد یافت. همچنین مخاطبان می‌توانند در صورت علاقه و به شکل همت عالی، پس از حضور در اکران فیلم مبالغ بیشتری را به انجمن ام اس ایران کمک کنند.

 اکران ویژه «ایستاده در غبار» با حمایت موسسه تصویر شهر در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود و عواید و سهم سینما نیز به بیماران ام اس اختصاص خواهد یافت.

بلیت‌های این اکران ویژه در سایت پردیس ملت و سینماتیکت به آدرس (http://www.pardismellat.com/?p=MovDetail&fid=1201) رزرو و پیش فروش می‌شود.

انتهای پیام

بر اساس این گزارش، «ایستاده در غبار» روایتی سینمایی از زندگی احمد متوسلیان از دوران نوجوانی تا زمان ربایش او در لبنان است. این فیلم در سی و چهارمین جشنواره فجر سیمرغ بهترین فیلم را به دست آورد و تاکنون با ستایش بسیاری از سینماگران و مخاطبان روبرو شده است.

انتهای پیام

2 Attachments



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی