آخرین اخبار

دفاع ژانگ ییمو از فیلم جدیدش

09:02:47 1395/05/17


به گزارش ایسنا، گاردین نوشت:این کارگران صاحب سبک سینمای آسیا و جهان ضمن بی‌دلیل خواندن انتقادات مبنی بر استفاده از یک بازیگر آمریکایی و سفیدپوست در فیلم «دیوار بزرگ چین» عنوان کرد که این فیلم ماجراجویانه ریشه‌های عمیقی در فرهنگ چینی دارد.

«ییمو» که در فیلم جدیدش از عوامل دو فیلم «قهرمان» و «خانه خنجرهای پران» استفاده کرده است از «مت دیمون» به عنوان نقش اصلی فیلمش دفاع کرد و در یک بیانیه اظهار کرد: «فیلم «دیوار بزرگ چین» از بسیاری جهات با آنچه تصور می‌شود متفاوت است و برای اولین بار فیلمی که ریشه‌های عمیقی در فرهنگ سرزمین چین دارد با یکی از بزرگترین تیم عوامل در مقیاس بزرگ و برای مخاطب جهانی در حال ساخت است. من فکر می‌کنم که این روندی است که باید از سوی صنعت سینمای ما مورد حمایت قرار گیرد.

در این فیلم «مت دیمون» بازیگر مطرح هالیوودی در نقش یک سرباز کهن چینی ایفای نقش کرده که به مبارزه با موجودات شیطانی می‌پردازد.

«مونستانس وو» کمدین چینی در واکنش به انتخاب «دیمون» به عنوان بازیگر اصلی این فیلم در صفحه توئیتر خود نوشت: «فیلم «دیوار بزرگ چین» این افسانه نژادپرستانه را که تنها یک سفیدپوست می‌تواند دنیا را نجات بدهد را تقویت می‌کند.

«ژانگ ییمو» به این برداشت غلط و این موضوع که این فیلم قصد ندارد تاریخ را بازنویسی کند و «مت دیمون» را در نقش ناجی مردم چین نشان دهد اشاره کرد و گفت: «فیلم ما درباره ساخت دیوار بزرگ چین نیست و «مت دیمون» نیز قرار نیست در نقشی بازی کند که از ابتدا برای یک بازیگر چینی در نظر گرفته شده بود. حضور او در داستان ما یکی از نقاط مهم در قصه است. در داستان فیلم پنج قهرمان بزرگ وجود دارند که یکی از آنها شخصیت «مت دیمون» است و سایر قهرمانان چینی هستند.»

این کارگردان چینی که دو جایزه شیر طلای ونیز و یک جایزه خرس طلای برلین بخشی از افتخارات سینمایی اوست عنوان کرد که هیچ گاه فیلمی نخواهد ساخت که بر اساس دیدگاه هنری او نادرست و غیرحقیقی باشد.

فیلم «دیوار بزرگ چین» محصول مشترک سینمای آمریکا و چین با هزینه تولید 140 میلیون دلاری است که قرار است از ماه دسامبر در چین اکران شود و در سال 2017 در سایر نقاط جهان به روی پرده خواهد رفت.

فیلم «دیوار بزرگ چین»


تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی