رازهای جذب اسپانسر برای فیلم چیست؟
18:13:53 1395/05/13
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم
رونمایی از کتاب «رازهای جذب اسپانسر و سرمایهگذار فیلم» عصر روز سهشنبه ۱۲ مردادماه در موسسه فیلمسازی و پژوهشهای
سینمایی هیلاج با حضور سعید عقیقی منتقد، امیر شهاب رضویان کارگردان سینما و محسن نبوی
مؤلف کتاب برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، محسن نبوی ضمن تشکر از کسانی که در این
راه او را یاری کردند از مریم نبوی همکار خود در این کتاب قدردانی کرد و گفت: «این کتاب،
نخستین کتاب با این موضوع و طبقهبندی در حوزه نشر کشور است. این مبحث با این ساختار
و انسجام در نمونه کتابها و منابع خارجی نیز تابهحال کار نشده است و امید است این
میسر برای کمک به سینمای کشور ادامه پیدا کند.»
نبوی ادامه داد: «نیاز به آشنایی با مقوله اقتصاد و مدیریت فیلم
و سینما بعلاوه تجربههای مختلف و مشکلات فیلمسازان در برقراری ارتباط و داشتن دانش
استاندارد من را بر آن داشت تا این موضوع را طرح کنم و مصمم به نوشتن این کتاب شوم.»
در ادامه سعید عقیقی فیلمنامهنویس شبهای روشن، کتاب «رازهای
جذب اسپانسر و سرمایهگذار فیلم» را عجیب دانست و افزود:«کتابی که محسن نبوی نوشته
است از منظر روانشناسی مدیریت و بیزنس نگاه جدید و مطالب خوبی را برای فیلمسازان بهصورت
خلاصه طرح کرده است که درواقع میتوان کتاب را بهنوعی یک راهنما و کتابچه کاربردی
و مفید برای استفاده فیلمسازان در حوزه اسپانسرینگ سینما و سرمایهگذاری دانست.»
او ادامه داد: «بههرحال زمانی که موضوع تازهای مطرح میشود
مقاومتها و مخالفتهایی نیز در راه خود خواهد داشت و جا افتادن این مطالب نیازمند
صبر و گذر زمان است.»
در بخش دوم مراسم امیر شهاب رضویان که در این مراسم حضور داشت،
گفت: «موضوعی که در این کتاب به آن پرداختهشده مقولهای جدید در سینمای کشور است و
جا دارد در آینده بیشتر به آن پرداخته شود چراکه نیاز آن بهنوعی در سینمای کشور و
کمک به صنعتی شدن سینما کاملاً احساس میشود.»
این کارگردان ادامه داد: «مبحث اسپانسرینگ نیازمند شناخت پارامترها
و اصول علمی برای بهرهگیری در سینمای کشور است و میبایست با آن بهدرستی آشنا بود.»
او در چند مثال از تجربههای خود در این موضوع و نمونههایی
از سینمای جهان نام برد که تائید کننده نیاز به استفاده از اسپانسرینگ و سرمایهگذاری
صحیح در فیلمها بود.
در مقدمه کتاب «رازهای جذب اسپانسر و سرمایهگذار فیلم» آمده
است: «اين كتاب كه با رويكردي كاربردي و با استفاده از کتابها، مقالات، مصاحبهها
و منابع گوناگون متنوع داخلي و خارجي تهیهشده است؛ قصد دارد تا با معرفي و شناساندن
مهارتها و ابزارهاي فردي و فني، نقشه راه نماي شفافي از اصول و مباني جذب اسپانسر
و سرمایهگذار و متقاعد نمودن آنان براي مشاركت در پروژه فيلم ترسيم كنند.»
مباحث مطرحشدهای كه با اتكا به اصول کسبوکار و مديريت در
حوزه سينما میتواند فیلمساز را بهعنوان يك تولیدکننده كالا كه فیلمنامه و فيلم
توليد میکند، با کانالها و روشهای اصولي مشاركت و حضور در جريان پولي و سرمایهای
براي حضور در بازار فيلم آشنا نمايد.»
این کتاب توسط نشر مهرگان خرد منتشر و پخششده است.
57247
تله سینما
خبرآنلاین