آخرین اخبار

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

09:01:43 1395/05/13


فراخوان چهارمین جشنواره بین المللی فیلم یاس از سوی دبیرخانه این رویداد سینمایی اعلام شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه رسانه های تصویری، این موسسه در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، با حمایت سازمان سینمایی و مشارکت استانداری مازندران، چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم یاس را به منظور تشویق فیلم‌سازان و تقدیر از سازندگانی که مبادرت به تولید آثاری با مضامین اسلامی و ملی کرده و در صددند تا عالی‌ترین مفاهیم انسانی را در قالبی هنرمندانه کشف و بیان نمایند، از تاریخ 9 تا 13 آبان امسال برگزار می‌کند.

مقررات عمومی جشنواره

* آثاری که متقاضی حضور در دوره‌های پیشین جشنواره بوده‌اند، پذیرفته نمی‌شوند.

* فیلم‌هایی که صرفاً برای نمایش از تلویزیون یا شبکه نمایش خانگی تولید می‌شوند، می‌توانند تقاضای شرکت کنند.

* کلیه اشخاص حقیقی یا حقوقی می‌توانند هر تعداد فیلمی را که مایل باشند، پس از پر کردن فرم تقاضای شرکت (همراه با CD عکس کارگردان، عکس‌های فیلم و دی‌وی‌دی فیلم) تا 15/6/95 به دبیرخانه جشنواره ارائه نمایند. این امر به منزله قبول کامل مقررات و سایر ضوابط نمایش آثار در ایران است. مهلت اعلام شده قابل تمدید نخواهد بود.

* مخارج ارسال آثار بر عهده سازندگان می‌باشد (لازم به ذکر است آثار ارائه شده در آرشیو دبیرخانه بایگانی شده، عودت داده نمی‌شود.)

* تعیین تاریخ و ساعت نمایش آثار پذیرفته شده به عهده دبیرخانه جشنواره است.

* هیچ جایزه‌ای به طور هم‌ارزش به دو یا چند اثر تعلق نخواهد گرفت.

* تمامی یاس‌های زرین جشنواره دارای جایزه نقدی می‌باشد.

* هیات داوران حداکثر 24 ساعت قبل از مراسم پایانی، نامزدهای دریافت جوایز را معرفی خواهند کرد.

* عوامل تهیه و توزیع آثار حاضر در بخش‌های رقابتی در هیات‌های داوری حضور نخواهند داشت.

* نمایندگانی از سوی دبیر جشنواره (بدون حق رأی) در جلسات داوری شرکت خواهند کرد.

* تفسیر و رفع ابهام از مقررات و اخذ تصمیم نهایی درباره موضوعات پیش‌بینی نشده به عهده دبیر جشنواره است.

نشانی دبیرخانه : تهران، خ ولی عصر، بالاتر از پارک ساعی، نرسیده به توانیر، نبش کوچه احتشام ، موسسه رسانه های تصویری،
 شماره 2454 ، طبقه پنجم، دبیرخانه چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم یاس، کدپستی: 1434843631

تلفکس: 88880328 - 88880325

جشنواره جهانی فیلم پارسی با «فروشنده» افتتاح می‌شود

دو فیلم ایرانی در آیین افتتاحیه و اختتامیه پنجمین جشنواره جهانی فیلم پارسی استرالیا روی پرده می‌روند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، فیلم اصغر فرهادی، «فروشنده» در افتتامیه پنجمین جشنواره جهانی فیلم پارسی روی پرده می‌رود. فیلم «وارونگی» ساخته بهنام بهزادی هم که امسال در جشنواره کن روی پرده رفت، در آیین اختتامیه این رویداد نمایش داده می‌شود. «فروشنده» نخل طلای بهترین بازیگر مرد برای شهاب حسینی و جایزه بهترین فیلمنامه شصت و نهمین جشنواره کن را برای اصغر فرهادی بدست آورد.

پنجمین جشنواره جهانی‌ فیلم پارسی به دبیری امین پلنگی از اول تا 12 مهرماه امسال در سینما پالاس سیدنی، ملبورن، آدلاید و کانبرا برگزار می‌شود.

موافقت با ساخت چهار فیلم در شبکه نمایش خانگی

شورای پروانه نمایش خانگی با ساخت 4 فیلمنامه موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی ، بر اساس جلسه 10 مرداد شورای پروانه نمایش خانگی که با حضور اکثر اعضا برگزار شد، با ساخت فیلم‌نامه‌های " اکو" به تهیه کنندگی و کارگردانی نبی قلی زاده  ، " روزهای بی‌یادداشت " به تهیه کنندگی محمد رضا عرب و کارگردانی سعید خادمی ،" عملیات غیر ممکن" به تهیه کنندگی مشترک احمد کیا/ عفت صادقی و کارگردانی محمد باقر اسدی و" سکوت" به تهیه کنندگی علی مردمی وکارگردانی حامد خیری مطلق موافقت به عمل آمد.

نمایش "گهواره کهن " درنیاوران

اولین اجرای نمایش گروه شالاکو در فرهنگسرای نیاوران ،با عنوان "گهواره کهن " ویژه بانوان  به سرپرستی و کارگردانی نگین مدنی ، 15 لغایت 17 مرداد ماه درسالن اصلی فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه خواهد رفت.

نگین مدنی طراح حرکات و کارگردان این گروه نمایشی ، در خصوص اجرای این گروه گفت:حرکات نمایشی  گروه شالاکوبرای نمایش ،گهواره کهن از ١٧ بازیگر ٧ تا ١٥ سال تشکیل شده است.این نمایش، تلفیقی نو از حرکات ژیمناستیک،کلاسیک و فولکلور با ترکیبی از تئاتر ،مراسم‌های آیینی ،نیایشی اقوام مختلف ایران با اجرای پرفورمنس آرت است تا مخاطب با نمایشی متفاوت روبرو شود.

وی با بیان اینکه دراین نمایش لباس نیز جزء مهمی از نمایش است افزود:در این نمایش راوی با سفر به نقاط مختلف ایران زمین، آیین‌های سنتی اقوام بزرگ ایرانی را به نظاره می‌نشیند و با بازگو کردن خاطراتش راز زیبایی این تمدن کهن را آشکار می سازد.

کارگردان و طراح حرکات ، نمایش گهواره کهن اظهار داشت:ازنمونه‌های اجراهای محلی می‌توان، به اجرای حرکات نعلبکی ومراسم عروسی استان آذربایجان ،نمایش جشن سینی مربوط به گیلان ،تشت زنی مراسم چَکه سِما مازندران و حرکات سه چاپ زابلی و چوب زنی  استان سیستان و بلوچستان و همچنین اجرای نمایش اسب کُرمانجی خراسان شمالی اشاره نمود. حرکات آیینی نمایشی ، حرکات سماع و حرکات مدرن نیز بخش پایانی این نمایش را تشکیل می‌دهد.

نگین مدنی فارغ التحصیل رشته کارگردانی تئاترکه سرپرستی و کارگردانی گروه شالاکو را نیزبه عهده دارد بیان داشت :گروه شالاکو ،با جذب بانوان هنرمند و ورزشکار باهدف اجرای نمایش های آیینی –سنتی و آشنا شدن هرچه بیشتر جامعه ایرانی با فرهنگ غنی اقوام گوناگون سرزمین پهناور مان ،درسال 1388 آغاز به کارکرد و درسال 94 درتالاروحدت اولین نمایش خود را برای مخاطبان اجرا کرد.

نمایش گهواره کهن، که تهیه‌کنندگی آن را مجید نورانی ،مدیرصحنه زهرا نورانی و دستیار کارگردان ندامدنی به عهده دارند،روزجمعه 15 مرداد،دریک سانس (ساعت ١٥) و روز شنبه و یکشنبه 16و 17 مرداد ماه ، دریک سانس (ساعت 17) بر روی صحنه خواهد رفت.

محمد کارت به پیشواز  «سمفونی مرگ » می‌رود

محمد کارت مستندی درباره دخانیات را با نام سمفونی مرگ برای جشنواره فیلم سلامت تولید می‌کند.

سمفونی مرگ روایتی فرمالیستی با مضمونی  اجتماعی که همه گیر شدن استفاده قلیان میان مردم را به چالش می کشد.

محمد کارت که دانش آموخته بازیگری و لیسانس سینما و عضو پیوسته انجمن مستند سازان سازسینمای ایران است ضمن بازی  در فیلمهای آزادی  مشروط(حسین مهکام)، عصبانی نیستم رضا در میشیان ،چه خوبه که برگشتی (داریوش مهرجویی )، گزارش یک جشن(ابراهیم حاتمی کیا) و...فیلمهای  مستند جایی که آدمها درخت می  شوند، مستند خبردار، مستند خون مردگی ، مستند بختک، مستند معلق  و مستند  آوانتاژ را تولید کرده است.

نخستین جشنواره فیلم سلامت از ۱ تا ۵ شهریور به دبیری دکتر ابراهیم داروغه زاده برگزار خواهد شد.

مدیر کل سینمای حرفه‌ای از سینما «آبادان» بازدید کرد

امروز سه شنبه 12 مردادماه محمدرضا فرجی به همراه مدیر عامل موسسه بهمن سبز از مراحل بازسازی سینما «آبادان» بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی این موسسه، بازسازی سینما «آبادان» شهر آبادان توسط موسسه بهمن سبز از مدتی پیش شروع شده و با انجام مراحل بازسازی کامل این سالن، این سینما به زودی به ناوگان نمایشی سینمای ایران می‌پیوندد. امروز سه شنبه محمدرضا فرجی مدیر کل دفتر سینمای حرفه‎‌ای، محمود کاظمی مدیر عامل موسسه بهمن سبز و تعدادی از مدیران این موسسه در سفر به آبادان، در جریان روند این بازسازی قرار گرفتند.

سینما «آبادان» 12 سال تعطیل بوده و پس از بازسازی با یک سالن و ظرفیت 216 صندلی آغاز به کار خواهد کرد.

دومین نشست آموزشی تور فیلم‌سازی با تلفن همراه

دومین نشست آموزشی تور فیلمسازی با تلفن همراه با تمرکز بر نمایش عمومی آثار ساخته شده و با تدریس و هدایتِ محسن خانجهانی در ایوان شمس برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی موسسه تصویر شهر، دومین ورک شاپ تور فیلمسازی با تلفن همراه با تمرکز بر نمایش عمومی آثار تولید شده روز چهارشنبه 13 مردادماه ساعت 16:30در ایوان شمس برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش، در این نشست 30 فیلم کوتاه و مستند ساخته شده توسط شرکت کنندگان در تور فیلمسازی با تلفن همراه که چندی پیش در بازار تهران و برج میلاد تهران برگزار شده بود، ضمن نمایش عمومی، بررسی و به نفرات برتر جایزه اهدا خواهد شد.

در این جلسه محسن خانجهانی فیلم هایی را که مناسب نمایشِ رسانه‌ای در تلویزیون های شهری و... باشد را معرفی خواهد کرد و حاضران تجربیات خود از ساخت فیلم از مناظر شهری با تلفن همراه را با مخاطبان خود به اشتراک خواهند گذاشت.

چندی پیش نخستین تور آموزشی فیلمسازی با تلفن همراه با تاکید بر رعایت اصول اخلاقی تصویربرداری از سوژه‌ها برای ثبت تصویر زیبا از شهر تهران و روابط بین شهروندان در تهران، توسط موسسه تصویر شهر برگزار شد. علاقمندان می توانند برای دریافت اطلاع بیشتر از برنامه های آینده از طریق وب سایت رسمی موسسه تصویر شهر به آدرس اینترنتی: www.tasvireshahr.com مراجعه  و یا با شماره تلفن  های 43-22893142 (داخلی 122- واحد آموزش) تماس حاصل کنند.

آغاز اکران فیلم کپی برابر اصل کیارستمی در سینما بهمن سنندج

اکران فیلم کپی برابر اصل ساخته عباس کیارستمی از دیروز در سینما بهمن سنندج آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی گروه هنر وتجربه ،فیلم کپی برابر اصل قرار است روزهای زوج در این سینما به نمایش در آید. زمان نمایش این فیلم ساعت 19خواهد بود.

 فیلم «کپی برابر اصل» ساخته عباس کیارستمی  از پنجم اردیبهشت ماه سال 94اکران خود را در سینماهای گروه هنر وتجربه آغاز کرده بود که با استقبال از سوی علاقه‌مندان سینمای عباس کیارستمی مواجه شده بود.

 این فیلم که در دو نسخه دوبله و زیرنویس فارسی در سینماهای «هنر و تجربه» به نمایش در آمده بود،در برخی از سینماها بیش از 50 درصد ظرفیت سینما،پُر شده بود.

«کپی برابر اصل» فیلمی به نویسندگی و کارگردانی عباس کیارستمی و محصول سال ۲۰۱۰ است و ژولیت بینوش و ویلیام شیمل بازیگران اصلی آن هستند.

وقایع فیلم در ایالت توسکانی ایتالیا می‌گذرد. داستان فیلم درباره صاحب یک گالری هنری (ژولیت بینوش) است که با نویسنده‌ای آشنا می‌شود.

در خانه موزه انتظامی چه تئاتری بر صحنه است؟

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی " خانه موزه استاد عزت الله انتظامی "(نمایش هملت در روستای مردوش سفلی) این نمایش به کارگردانی: مهرداد خامنه‌ای از دوشنبه 18 مرداد الی 5 شهریور هر شب ساعت 19 به روی صحنه می‌رود.

عوامل این نمایش عبارتند از :نویسنده: ایوو برشان،مترجم و کارگردان: مهرداد خامنه‌ای،بازیگران: (به ترتیب الفبا) المیرا پارسا (میله پولیزا معروف به پولیه، رئیس تشکیلات محلی جبهه خلق در نقش پولونیوس)،حنانه جعفری نژاد (ماچاک، دبیر هیئت رئیسه تعاونی در نقش له یرتیز)،فاطمه سعدی (یوتسه اشکوکیچ معروف به ماریا، جوان روستایی در نقش شاهزاده هملت)،لیلی شجاعی (آندریا اشکونسه، معلم تبعیدی روستا و کارگردان نمایش)،محمد شفائی (مایکاچه معروف به میرکو، قهوه خانه دار روستا در نقش ملکه گرترود)،مریم صیاد مقدم (شیمورینه معروف به شیمه، راوی و تحلیل گر نمایش)،طهورا کریم خانی (ماته بوکاریتسه معروف به بوکاره، مدیر تعاونی و دبیر تشکیلات محلی حزب کمونیست در نقش شاه کلاودیوس)،محمدمصطفی ملک (مارکو پسر میله پولیزا، در نقش اوفیلیا)،الهه موذن (از روستاییان)، شیوا نائری (از روستاییان) و تهیه‌کننده: گروه تئاتر اگزیت-نروژ.

اجرای دو نمایش گروه تئاتر "زندگی" در آلمان

نمایش "مرز" و "تن‌ها" از آثار گروه تئاتر زندگی به کارگردانی جعفر مهیاری در شهر وورزبورگ آلمان به صحنه رفت.

به گزارش روابط عمومی گروه تئاتر زندگی؛  نمایش ˝ مرز ˝ به کارگردانی جعفر مهیاری و بریتا شرام کار مشترک گروه تئاتر زندگی و  کمپانی نیونرپلتز آلمان در شهر وورزبورگ به روی صحنه رفت.

نمایش " مرز " که دور اول اجرای خود را در اردیبهشت و خردادماه سال جاری در فرهنگسرای اندیشه پشت سر گذاشت؛ در دور دوم اجراهای خود از تاریخ ۱۴ تا ۲۴ ماه جولای ( ۲۴ تیر تا ۳ مردادماه ) در سالن اختصاصی کمپانی نیونرپلتز در شهر وورزبورگ آلمان اجرا شد.

همچنین نمایش "تن‌ها" اثر دیگری گروه تئاتر زندگی به کارگردانی جعفر مهیاری و بازی سعید ابک از ۴ مردادماه تا ۱۴ مردادماه در کمپانی "نیونرپلتز" به صحنه رفته است.

"مرز" نمایشی بی‌کلام و متکی بر حرکت است که روایت‌گر درگیری دو گروه است که بر سر مرز زمین‌های خود در ستیز هستند؛ اما طی اتفاقاتی سرانجام میانشان صلح و دوستی برقرار می‌شود. در این نمایش به نوعی ماهیت و ضرورت وجود مرزها از اساس به چالش کشیده می‌شود و با ترکیب نور، موسیقی، لباس، دکور و بازی بدنی بازیگران و با رویکردهای پرفورمنس آرت به صحنه خواهد رفت.

جعفر مهیاری به عنوان نویسنده و سعید ابک، برند استولبرگ، آناهیتا صفی خانی، کریستینا فورستر بازیگران نمایش " مرز " را تشکیل می‌دهند. همچنین معصومه آرواز و مینا آریایی دستیاران کارگردان هستند.

اجرای عمومی نمایش" بیشعوری" تمدید شد

نمایش بیشعوری که این روزها در سالن استاد خسرو شکیبایی تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه به روی صحنه می رود  به دلیل استقبال هنرمندان، اساتید و مخاطبان،  اجرای خود را به مدت ده شب دیگر تمدید کرد.

به گزارش امور ارتباطات رسانه‌ای و روابط عمومی تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه به دنبال استقبال مخاطبان از  اجرای عمومی نمایش بیشعوری به کارگردانی علی حسینی، به درخواست گروه اجرایی و موافقت مدیریت تماشاخانه سه نقطه برای ارج نهادن به تلاش گروه نمایش و ایجاد فرصت مناسب برای ان گروه از علاقه مندانی که تاکنون فرصت تماشای این نمایش را پیدا نکرده‌اند. اجرای عمومی بیشعوری تا روز جمعه 22 مرداد ماه سال جاری تمدید شد.

این نمایش همه روزه از ساعت ۲۰ به مدت یکساعت با بهای بلیط ۱۵ هزارتومان به روی صحنه می‌رود. علاقه مندان برای رزرو بلیط می توانند به پایگاه تیوال مراجعه کنند.

صادق زیبا کلام مهمان "راپورت‌های شبانه دکتر مصدق"

صادق زیبا کلام پژوهشگر و تحلیل‌گر سیاسی به تماشای نمایش "راپورت‌های شبانه دکتر مصدق" نشست.

به گزارش روابط عمومی گروه، نمایش "راپورت‌های شبانه دکتر مصدق" روز دوشنبه 11 مردادماه میزبان صادق زیبا کلام پژوهشگر و تحلیل‌گر سیاسی شد.

نمایش "راپورت‌های شبانه دکتر مصدق" تازه‌ترین تولید گروه تئاتر "تجربه نو" به نویسندگی و کارگردانی اصغر خلیلی است که برهه‌هایی از زندگی محمد مصدق یکی از معروف‌ترین چهره‌های سیاسی ایران را به تصویر می‌کشد.

محمدرضا منصوری تهیه‌کنندگی و علی سلیمانی مجری طرح این نمایش را برعهده دارند.

فرهاد آئیش، ایرج راد، خسرو احمدی، رضا بهبودی، رویا میرعلمی، نرگس محمدی، علیرضا آرا، علی نیکزاد، پیمان شیخی، منوچهر علیپور، خسرو امیری، علیرضا زمانی‌نسب، حمیدرضا کاظمی‌پور، نگین ابدالی، یزدان منصوری و تعداد دیگری از هنرمندان تئاتر در این اثر به صحنه می‌روند.

نمایش "راپورت‌های شبانه دکتر مصدق" به نویسندگی و کارگردانی اصغر خلیلی از ۲۰ تیرماه ساعت 18 به مدت 100 دقیقه در تالار وحدت به صحنه می‌رود. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی www.tik8.com نسبت به رزرو بلیت این نمایش اقدام کنند.

جدول زمان‌بندی بازبینی نمایش‌های جشنواره تئاتر شهر اعلام شد

با اعلام جدول زمانبندی بازبینی آثار سه بخش صحنه‌ای ، خیابانی و کودک و نوجوان برای پنجمین جشنواره تئاتر شهر ، فرهنگسرای بهمن همچون سال‌های گذشته میزبان گروه‌های نمایشی می‌شود.

بازبینی سه بخش تئاتر صحنه‌ای ، تئاتر خیابانی و تئاتر کودک و نوجوان از 16 مرداد آغاز و تا 28 مرداد ادامه خواهد داشت.

مطابق این جدول زمانبندی بازبینی آثار منتخب بخش خیابانی در روزهای 16 و 17 مرداد ماه جاری در فرهنگسرای بهمن انجام می شود.

آثار منتخب بخش کودک و نوجوان نیز در روز های 17 تا 19 مرداد توسط هیات بازبین جشنواره دیده می شوند تا نمایش‌های منتخب نهایی در پنجمین جشنواره تئاتر شهر به اجرا در بیایند.

در بخش صحنه‌ای نیز فرهنگسرای بهمن از 20 تا 28 مرداد ماه جاری میزبان گروه های نمایشی می‌شود تا حاصل تمرین خود را در معرض دید هیات بازبین جشنواره قرار دهند.

ساعت و روز حضور هر گروه در فرهنگسرای بهمن از طریق دبیرخانه جشنواره به مسئول هر گروه نمایشی اطلاع داده خواهد شد.

پنجمین جشنواره تئاتر شهر توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دهه سوم شهریور ماه 1395 برگزار می شود.

فیلمبرداری لابی ادامه دارد

تولید تازه ترین اثر محمد پرویزی با نام "لابی" در "نووتل"تهران واقع در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) ادامه دارد و نزدیک به 50 درصد  آن توسط علیرضا برازنده فیلمبرداری شده است.

به گزارش روابط عمومی فیلم،بازی شهاب حسینی،  ساره بیات و مصطفی زمانی در این پروژه رو به اتمام است و به زودی نقش آفرینی بازیگران دیگر این فیلم آغاز خواهد شد.

پرویزی و دست‌اندرکاران این فیلم در تلاشند تا «لابی» را که فیلمبرداری آن از عید سعید فطر و پس از پشت سرگذاشتن یک پیش تولید فشرده آغاز شده است ، جهت حضور در سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر آماده کنند.

شهاب حسینی، ساره بیات، سحر دولتشاهی، پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، علیرضا آقاخانی، شهرام حقیقت دوست، آزاده صمدی، هستی مهدوی فرد و آرمان درویش از جمله بازیگرانی هستند که در لابی به ایفای نقش می پردازند.

محمد پرویزی نویسنده و کارگردان «لابی» در خصوص داستان نقش ساره بیات در این فیلم مینویسد: آدم ها تغییر می کنند، عوض می شوند، این دگرگونی وقتی به غریبگی می‌انجامد هول انگیز است. من تو را که پیشمی نمی‌شناسم و تو مرا با تمام این سالهای سپری شده... این غریبگی قصه اتاقی میان این هتل و آدم هایی میان این لابی ست.

تهیه‌کننده فیلم امیر شهاب رضویان است.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی