آخرین اخبار

تقدیر موزه هنر مدرن از تام هنکس

09:12:06 1395/05/12


به گزارش ایسنا، «تام هنکس» که امسال دو فیلم «سالی» به کارگردانی «کلینت ایستوود» و «دوزخ» به کارگردانی «ران هاوارد» را در نوبت اکران دارد، روز 15 نوامبر از سوی موزه هنر مدرن نیویورک که یکی از تأثیرگذارترین موزه‌های مرتبط با هنرهای مدرن در جهان است مورد تقدیر ویژه قرار خواهد گرفت.

همچنین قرار است از تاریخ 8 تا 14 نوامبر نیز مجموعه‌ای منتخب از آثاری که «تام‌ هنکس» در آن نقش‌آفرینی یا صداپیشگی کرده شامل فیلم‌هایی چون «فیلادلفیا» و «داستان اسباب بازی» 1 و 2 در موزه هنر مدرن که در منطقه منهتن نیویوک واقع شده به روی پرده برود.

«کیت بلانشت»، «کوئنتین تارانتیننو»، «آلفونسو کواران»، «تیلدا سوئینتون»، «پدرو آلمادوار»، «کترین بیگلو»، «تیم برتون» و «باز لورمن» از جمله سینماگرانی هستند که پیش از این از سوی موزه هنر مدرن نیویورک مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.

«تام هنکس» در فیلم جدید «سالی» به کارگرانی «کلینت استوود» که قرار است از نهم سپتامبر امسال اکران شود در نقش خلبان آمریکایی «چسلی سولنبرگر» بازی می‌کند که با شجاعت یک هواپیمای پر از مسافر را در رودخانه هادسون فرود می‌آورد.

فیلم «دوزخ» ساخته «ران هاوارد» نیز بر اساس سری کتاب‌های «رمز داونیچی» ساخته شده و «تام هنکس» در این فیلم یک بار دیگر در نقش پروفسور «رابرت لانگدون» بازی کرده، که از تاریخ 14 اکتبر 2016 اکران خواهد شد.

«هنکس» در سال 1988 با حضور در فیلم کمدی «بزرگ» خود را به عنوان یکی از استعدادهای هالیوود معرفی کرد اما دوره‌ی موفق بازیگری «تام هنکس» با فیلم‌های «بی‌خوابی در سیاتل» در سال 1993 و «فیلادلفیا» رقم خورد.

نقش «هنکس » در فیلم «فیلادلفیا» و همچنین فیلم موفق «فارست گامپ» در سال 1994 دو جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگری را برای این بازیگر به ارمغان آورد تا در کنار «اسینسر تریسی» دومین بازیگری نام بگیرد که دو جایزه اسکار بهترین بازیگری را به صورت پیاپی از آن خود می‌کند.

«هنکس» پس از «هریسون فورد» و «ساموئل ال.جکسون»، سومین بازیگر پولساز تاریخ سینماست، به طوریکه تاکنون فیلم‌های او بیش از 4.3 میلیارد دلار فروش داشته‌اند که در این میان پرفروش‌ترین فیلمی که «تام هنکس» در آن نقش داشته انیمیشن «داستان اسباب بازی‌های 3» است.

این بازیگر نامدار سینمای جهان که پنج نامزدی اسکار و دو جایزه اسکار بهترین بازیگری را به همراه چهار جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگری در کارنامه سینمایی دارد، توانست در سال 1992 ستاره‌ای به نام خودش در تالار مشاهیر هالیوود ثبت کند.


انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی