آخرین اخبار

تجلیل از راجر کورمن فیلمساز آمریکایی در جشنواره فیلم لوکارنو

21:00:02 1395/03/19


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، جشنواره فیلم لوکارنو که از ۳ تا ۱۳ آگوست برپا می‌شود از راجر کورمن تجلیل می‌کند. این فیلمساز متفاوت آمریکایی به عنوان «سلطان فیلم درجه B» شناخته می‌شود و فیلم‌هایی چون «مغازه کوچک وحشت» در سال ۱۹۶۰ و «رقابت مرگ ۲۰۰۰» در سال ۱۹۷۵ و «پیرانا» در سال ۱۹۷۸ را در کارنامه دارد.

امسال شصت و نهمین دوره جشنواره لوکارنو برگزار می‌شود و در این دوره دو فیلم از فیلم‌های این کارگردان شامل «مزاحم» محصول ۱۹۶۲ و «بالماسکه مرگ سرخ» ساخته ۱۹۶۴ به نمایش درمی‌آید. این استاد ۹۰ ساله یک مسترکلاس هم برگزار می‌کند.

علاوه بر این کورمن مهمان افتخاری آکادمی فیلمسازان لوکارنو نیز خواهد بود و پروژه‌ای برای کارگردانان جوان را اداره می‌کند. این پروژه امسال ۲۹۰ درخواست کننده داشت و ۱۵ نفر از میان آنها انتخاب شدند. لئونور تلس برنده خرس طلای برلین برای بهترین فیلم کوتاه و استعدادهای نوظهور از اتیوپی و ماداگاسکار از جمله این کارگردان‌ها هستند.

کارلو چاترین مدیر هنری لوکارنو گفت: تنها ذکر نام راجر کورمن تداعی کننده ساخت فیلم‌هایی است که مترادف با آزادی و استقلال هستند. فیلم‌هایی که او تولید کرده و آنهایی که او کارگردانی کرده نشان دهنده مدل تولید و اقتصاد هنری است که هنوز امروز خیلی مانده تا آنها را یاد بگیریم. به علاوه لذت شخصی از میزبانی کسی که تاثیری اساسی بر دوره‌ای مشخص از تاریخ فیلم داشته و نمایش دو فیلم از فیلم‌های کمتر دیده شده او، موجب می شود بگویم این که کورمن پذیرفته است تا به این فستیوال بیاید و با فیلمسازان جوان و آکادمی فیلمسازان لوکارنو دیدار داشته باشد موجب تشویق آنها و افتخار من است و این امر تاثیری بزرگ بر روح جشنواره لوکارنو خواهد داشت.  

راجر ویلیام کورمن متولد ۵ آوریل ۱۹۲۶، کارگردان فیلم، هنرپیشه، فیلمنامه‌نویس و تهیه‌کننده اهل ایالات متحده آمریکا است. وی از سال ۱۹۵۴ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته می‌توان به «فیلادلفیا»، «قصر ارواح» و «حمله سری» اشاره کرد.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی