آخرین اخبار

صحبت های مهدی کرم پور در برنامه هفت

17:28:41 1392/06/16


مهدی کرم‌پور با حضور در برنامه هفت از فیلم «پل چوبی» و حاشیه‌هایش سخن گفت.

کرم‌پور با اشاره به مضمون اصلی‌ فیلمش اظهار داشت: «من در «پل چوبی» از عشق حرف زدم. از عشق و خانواده چون در جایی که می‌دانیم جامعه و نسل جوان ما خشن شده است از عشق گفتن دیگر یک ضرورت است نه یک انتخاب.»

او ادامه داد: «در شرایط امروزی ما صحبت از عشق کار واجبی است. وقتی می‌بینیم که جامعه حالش خوب نیست، رو به خشونت می‌رود و در یک فضای پر از سوءتفاهم به سر می‌برد باید در این باره حرف زد. درباره سیاست‌زدگی و صدماتی که این سیاست‌زدگی به زندگی ما وارد می‌کند.»

کرم‌پور افزود: «فیلم من فیلم صریحی است. کاملا کلاسیک و در یک ژانر مشخص ساخته شده است و می‌خواهد نشان دهد که این سیاست‌زدگی صد سال اخیر چه تاثیری روی زندگی ما گذاشته است. داستان اصلی آن هم داستان کسی است که دچار این سیاست‌زدگی می‌شود و عشق و خانواده و زندگی‌اش را از دست می‌دهد. ولی جالب این است که در نهایت فیلم به ضد خانواده بودن و ضد عشق بودن متهم شد.»

کارگردان «تهران،تهران» ادامه داد: «این برچسبی که به این فیلم زده شد ناشی از اعمال سلیقه‌ها و سیاست‌بازی است. شما وقتی فیلمساز بخش خصوصی باشdد که از نگاه رسمی در اثرش بهره نمی‌برد، تمام نگاه‌ها به تو پر از سوءتفاهم می‌شود. در صورتی که گذشته ما کاملا مشخص است. ما در همین زمانه به دنیا آمده‌ایم، در مدارس همین نظام درس خواندیم، سابقه کاری و خانوادگی‌مان کاملا مشخص است من نمی‌دانم اگر به من و امثال من نمی‌شود اعتماد کرد پس به چه کسی باید اعتماد کرد؟»

کرم‌پور گفت:‌«چرا وقتی به فیلمی برچسب ضد خانواده بودن می‌زنند، مردم بیشتری برای تماشای آن می‌روند؟ فیلم من از سوی دو گروه فشار مورد حمله قرار گرفت ولی با این حال توانست با مخاطب ارتباط برقرار کند.»

او در پاسخ به این سئوال که آیا تماشاگران از تماشای فیلم شما راضی بودند یا نه گفت: «من هر روز یک سانس فیلم را با مردم در سینما می‌بینم و از جنوب تا شمال شهر هم این کار را کرده‌ام. بر اساس آماری که هفته اول گرفتیم باید بگویم ۸۵ درصد مخاطبان فیلم راضی بودند و خوب با آن ارتباط برقرار کردند.»

کارگردان فیلم «چه کسی امیر را کشت؟» همچنین درباره دومین همکاری‌اش با مهناز افشار اظهار داشت: «من برای اولین بار وقتی با مهناز افشار همکاری کردم که او بازیگر فیلم‌های تجاری بود ولی در آن فیلم یعنی «چه کسی امیر را کشت» بازی خیلی خوبی ارائه داد. سر این فیلم هم بدون این که سناریو را بخواند قرارداد را امضا کرد و برای این نقش هم کاندید بهترین بازیگر نقش اصلی زن شد. من ازهمکاری با او خیلی خوشحالم و تنها بازیگر خانمی است که با او دو بار همکاری کرده‌ام.» 

او همچنین درباره پربازیگر بودن فیلمش گفت: «از روز اول بهرام رادان و مهناز افشار را برای بازی در این کار  انتخاب کرده بودیم. آتیلا پسیانی نیز از بازیگران مورد علاقه من است و تا به حال چهار بار با هم همکاری داشته‌ایم. از بازی و کار فرهاد اصلانی نیز بسیار لذت بردم. هدیه تهرانی هم جزو آخرین نفراتی بود که به ما اضافه شد.»

کرم‌پور در خصوص همکاری‌اش با مهران مدیری نیز اظهار داشت: «ما به دنبال بازیگری بودیم که هم خوش‌تیپ باشد و هم ستاره ولی متاسفانه چون سینمای دهه شصت سینمای ستاره‌سازی نبود، ما الان ستاره‌ای دهه شصتی نداریم که الان پا به سن گذاشته باشد. در نهایت مهران مدیری را انتخاب کردیم و او هم بسیار همکاری خوبی با ما کرد و بازی خوبی ارائه داد. حتی با این که عادت نداشت صبح‌ها زود از خواب بیدار شود، یک هفته هر روز ساعت شش سر کار ما حاضر بود و واقعا کار کردن با او تجربه خوبی بود.»

این کارگردان با اشاره به ایده اصلی فیلم که در سال ۸۴ شکل گرفته است، گفت: «بعد از فیلم «چه کسی امیر را کشت؟» من به همراه خسرو نقیبی به دنبال سوژه جدیدی می‌گشتیم. خسرو چند باری طرح‌هایی درباره این فیلم به من داد که نپسندیدم. بعد هم که درگیر ساخت فیلم «تهران،تهران» شدم. اما بعد از اتفاقات سال ۸۸ یک روز که خسرو نقیبی به خانه من آمده بود ناگهان به او گفتم مضمون اصلی فیلم را پیدا کردم. منظورم هم همان سیاست‌زدگی و تبعاتی است که در یک بستر اجتماعی ـ سیاسی رخ می‌دهد.»



او با اشاره به مشکلاتی که بر سر اکران این فیلم داشت، اظهار داشت: «از زمانی که آن قصه تمام شد تا امروز که این فیلم نمایش داده می‌شود، می‌توانم بگویم بدون اغراق بیش از هشتاد شورای مختلف فیلمنامه را خواندند و همه گفتند مشکلی نیست.با این حال باز هم جلوی فیلم را می‌گرفتند و می‌گفتند فیلم یک حرفی دارد که ما متوجه‌اش نمی‌شویم، ولی مشکل‌ساز است. اما حالا که فیلم اکران شده با این که در آغاز ما تیزر تلویزیونی نداشتیم و سینماهای حوزه نیز از نمایش آن سر باز زدند، با استقبال خوبی مواجه شده است.»

کرم‌پور همچنین درباره ماشین ونی که روبروی سینما آزادی می‌ایستد و مردم را به تماشای فیلم «پل چوبی» می‌برد گفت: «ما با خود فکر کردیم که حوزه هنری دارد امکان انتخاب را از مردم می‌گیرد. به خاطر همین یک ون را با هماهنگی با تهیه کننده فیلم جلوی سینما آزادی مستقر کردیم و به مردم گفتیم اگر دوست دارید، می‌توانید سوار این ماشین شوید تا شما را به تماشای فیلم «پل چوبی» ببرد. اتفاقا مردم هم استقبال خوبی کردند و تجربه جالبی از کار در آمد.»


خبرآنلاین

عناوین تصادفی