آخرین اخبار

این محفل کوچک را از ما نگیرید

09:00:23 1400/11/09


سعید نجاتی - نویسنده و کارگردان سینمای کوتاه که پیش‌تر برنده سیمرغ بلورین جشنواره فجر هم شده است، درباره مجموعه فیلم‌های کوتاه «وضعیت قرمز» که در سینماهای هنروتجربه روی پرده است با ابراز خوشحالی از شروع دوباره اکران فیلم‌های در سینما به ایسنا گفت: هر مساله‌ای که سبب شود دوستان و علاقمندان دورهم جمع شوند و فیلم ببینند، خوشایند است به ویژه اینکه اکران فیلم‌های کوتاه باشد. در عین حال امیدوارم محفل کوچک اما پرمحتوای هنروتجربه را از ما سینمایی‌ها نگیرند.

وی با اشاره به مجموعه فیلم‌های کوتاه «وضعیت قرمز»، آنها را فیلم‌های کوتاه درجه یک برشمرد و افزود: این فیلم‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفتند و دیده شدند. ما هر سال 15 تا 20 فیلم کوتاه خوب داریم و فیلم‌های بسته «وضعیت قرمز» نیز در بین فیلم‌های خوب قرار می‌گیرند و حضور موفقی در فستیوال‌ها داشته و جایزه هم گرفته‌اند.

نجاتی به عنوان «وضعیت قرمز» اشاره کرد و گفت: عنوان این مجموعه فیلم کوتاه بسیار بجا و خوب و خیلی متناسب با فضای فیلم‌های دوستان فیلمساز و وضعیتی که در فیلم‌هایشان به نمایش گذاشته‌اند، است. امیدوارم که فروش فیلم کوتاه و دیده شدن این نوع سینما نیز گسترده‌تر شود که این روند، لذتبخش خواهد بود.

وی در مقایسه اکران آنلاین فیلم‌های کوتاه با اکران فیزیکی در سالن‌های سینما، اظهار کرد: راستش اگر سه سال پیش کسی می‌گفت اکران آنلاین، زیاد با آن موافق نبودم اما در حال حاضر با توجه به شرایط موجود، اکران آنلاین بسیار در دیده شدن فیلم‌های کوتاه موثر است. البته باید تاکید کنم که اکران روی پرده سینما، با هیچ نوع اکرانی قابل مقایسه نیست؛ از بازخوردهای تماشاگران در سینما گرفته تا دیدن فیلم روی پرده عریض سینما.

این کارگردان سینمای کوتاه در پایان تصریح کرد: بعد از کرونا و زمانی که سینماروها کم شدند، بهترین زمان برای اکران آنلاین به حساب می‌آید و واقعا نیز تعداد تماشاگران بالای آنلاین، نویدبخش روزهای خوب برای اکران آنلاین است.

مجموعه فیلم‌های کوتاه «وضعیت قرمز» متشکل از فیلم‌های کوتاه «صحنه» به نویسندگی و کارگردانی امیر مهندسیان، «سور بُز» به نویسندگی و کارگردانی سعید زمانیان، «بی‌ریختی» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمتی، «شوفر» به نویسندگی و کارگردانی رضا نجاتی و «دم اژدها» به نویسندگی و کارگردانی سعید کشاورز است.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی