آخرین اخبار

آموزش تولید محتوا برای انیمیشن را جدی بگیریم

09:00:33 1400/06/31


 امیر سحرخیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با  تقسیم‌بندی‌ای که در زمینۀ فیلم‌های مرتبط با کودکان و نوجوانان دارد، کاملاً منحصربه‌فرد بوده و تخصصی بودن این جشنواره، کمک قابل‌توجهبه ماندگار شدن آن کرده است.

او قدمت جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را بیانگر میزان اعتبار آن دانست و افزود: این جشنواره به دلیل دو ویژگی «تقسیم‌بندی» و «قدمت» در نوع خود در کشور و حتی جهان منحصربه‌فرد است.

این نویسنده و کارگردان انیمیشن تصریح کرد: باید توجه داشت چنین جشنواره‌های خاصی به اسم شهرهایی که در آن برگزار می‌شوند گره خورده‌اند و می‌توان گفت هم جشنواره و هم شهری که میزبان برگزاری آن است از یکدیگر اعتبار می‌گیرند.

سحرخیز یادآور شد: بسیاری از هنرمندان داخلی و خارجی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان این جشنواره را به نام جشنوارۀ اصفهان می‌شناسند و انتظار ما این است که دیگر میزبانی این جشنواره تغییر نکند.

او با اشاره به لزوم برگزاری جشنواره‌ها به‌صورت حضوری، تأکید کرد: سال گذشته جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به‌صورت آنلاین برگزار شد و به دلیل جامعه هدف این جشنواره که کودکان و نوجوانان هستند، امیدوارم شرایط به سمتی برود که امسال به‌صورت حضوری برگزار شود.

این کارگردان انیمیشن ادامه داد: ذات جشنواره‌ها به حضوری بودن آن است و امیدواریم سیاست‌گذاران جشنواره به این نکته مهم توجه داشته باشند.

این داور بخش انیمیشن بین‌الملل جشنواره، استقبال کودکان از این جشنواره را بی‌نظیر خواند و گفت: داوران خارجی جشنواره با دیدن حجم استقبال کودکان از جشنواره طی دو دوره قبل بهت‌زده شده بودند و برایشان این میزان استقبال بسیار قابل‌توجه بود.

او همچنین به درگیر شدن همۀ فضای شهری اصفهان هم‌زمان با برگزاری این جشنواره با فرایندهای این رویداد مهم فرهنگی اشاره کرد و افزود: باید از مدیریت شهری اصفهان برای همراهی خوبشان با این جشنواره قدردانی کرد؛ چرا که حتی در بزرگ‌ترین جشنواره‌های بین‌المللی دنیا تنها محیط اطراف کاخ جشنواره رنگ و بوی برگزاری آن را دارد، اما در اصفهان، کل شهر رنگ جشنواره می‌گیرد.

سحرخیز همچنین به کیفیت تولیدات در بخش انیمیشن حوزه کودک اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که طی چند سال اخیر در حوزه انیمیشن پیشرفت‌های قابل‌توجهی را شاهد بوده‌ایم.

این نویسندۀ انیمیشن، خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته انیمیشن‌هایی به مرحلۀ داوری راه‌یافته بود که درباره کودکان بود و نه برای کودکان، از این‌ رو انتظار داریم ازاین‌پس به این نکته توجه شود و هیئت انتخاب جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان نسبت به انتخاب فیلم‌هایی برای کودکان توجه بیشتری داشته باشند.

او با تأکید بر اینکه همچنان در زمینه محتوایی برای تولید انیمیشن دچار ضعف هستیم، یادآور شد: در این زمینه باید آموزش، بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد. برخلاف بخش انیمیشن در بخش داستانی جشنواره، آثار قوی و پرباری دیده نمی‌شود و این موضوع را به دور از هر گونه تعصبی بر روی انیمیشن اعلام می‌کنم.

سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) در دو بخش مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل، برگزار می‌شود.

انتهای پیام



تله سینما

ایسنا

عناوین تصادفی