آخرین اخبار

برنامه های نوروزی شبکه قرآن و معارف سیما تشریح شد

11:01:41 1396/12/27


به گزارش خبرنگار مهر٬ نشست خبری شبکه قرآن و معارف سیما پیرامون برنامه های نوروز ۹۷ و طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ امروز ۲۶ اسفند با حضور محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن برگزار شد. وی در ابتدای این نشست با اشاره به برنامه های جدید نوروزی بیان کرد: ما ۲۵ عنوان برنامه جدید داریم که شامل ۴۲۱ ریزبرنامه می شود و سعی ما این است این برنامه ها در حوزه های مختلف تولید شود.

وی ادامه داد: ما به دلیل اهمیت قرآن و همچنین تاکید رهبر انقلاب بر تربیت حافظان قرآنی شعار سال ۹۷ را «حمایت از نهضت حفظ جزء سی ام قرآن کریم» گذاشته ایم.

مدیر شبکه قرآن اظهار کرد: اگر بتوانیم با این رویکرد پیش برویم می توانیم پرورش چندین میلیون حافظ قرآنی را رقم بزنیم. ما برنامه ریزی ویژه ای داریم که از تابستان شروع می شود. در ایام نوروز هم انتخاب ۱۵ موضوع مرتبط با ایام عید را داریم که به صورت آیتم و یا مسابقه پیامکی به آنها پرداخته می شود تا مخاطبان بتوانند به تدریج از ابتدای سال با جز سی ارتباط برقرار کنند.

محمدزاده همچنین در تشریح برنامه تحویل سال گفت: این برنامه با نام «نگاه خورشید» از مشهد، از حرم مطهر امام رضا (ع) و با اجرای مجید یراقبافان و شهریار ضیاآذری پخش می شود. این برنامه از ساعت ۱۵ روز ۲۹ اسفند آغاز می شود و چند لوکیشن تهران دارد. این برنامه در طول سال عهده دار پخش برنامه هایی است که به صورت زنده از حرم امام رضا پخش می شوند. در تدارکی که در ویژه برنامه تحویل سال دیده شده٬ از همان برنامه زنده ارتباط زنده ای با سامرا خواهیم داشت.

وی با اشاره به یک برنامه مناسبتی بیان کرد: ما در ابتدای فروردین وارد ماه رجب می شویم و چند مناسبت مذهبی داریم که برنامه اشراق این مناسبت ها را پوشش می دهد. برنامه بهشت همین حوالیست و همچنین پرسمان از دیگر ویژه برنامه های ما هستند که نوروز روی آنتن می روند.

مدیر شبکه قرآن با اشاره به برنامه های در حوزه تلاوت توضیح داد: تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم را در قالب برنامه نور علی نور داریم. همچنین گنجینه تلاوت و نگین تلاوت را هم داریم. نگین تلاوت گزیده ای از تلاوت های تصویری قاریان مشهور جهان است. تلاوت های هم داریم که برای اولین بار پخش می شود و همچنین تلاوت های برای نوجوانان داریم که هر روز ساعت ۱۰ صبح پخش می شود.

محمدحسین محمدزاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: برنامه ترکیبی «عطر بهار» نیز با فضای عیدانه روی آنتن می رود و مسابقه پیامکی صدف را برگزار می کند. همچنین یک برنامه ترکیبی شبانگاهی تدارک دیده شده با نام «راه نشان» که از بخش های مختلفی همچون پلاتوی مجری٬ مباحث کارشناسی و مسابقه تشکیل شده است.

وی با اشاره به رونمایی از یک مستند عنوان کرد: این مجموعه مستند با نام «مواهب» رونمایی می شود که درباره شگفتی های طبیعت است و روی آن یک پژوهش قرآنی صورت گرفته است.

مدیر شبکه قرآن با اشاره به پخش فیلم «حضرت مریم» عنوان کرد: آیاتی که این فیلم به آنها اشاره دارد طبق پژوهش هایی درآمده و مخاطبان می توانند از این آیات هم مطلع شوند.

محمدزاده با اشاره به برنامه ای برای کودکان و نوجوانان نیز گفت: برنامه نوگلان قرآنی در این راستا تولید و پخش می شود.

وی درباره ویژه برنامه تحویل سال این شبکه نیز عنوان کرد: دعوت و هماهنگی ها از هنرمندان و کارگردانان به مشهد و حضور در ویژه برنامه تحویل سال صورت گرفته اما هنوز قطعی نشده است.

مدیر شبکه قرآن در پایان اظهار کرد: یک کانال دوم تلویزیونی در قالب آی پی تی توانسته ایم اضافه کنیم که با نام کانال بشارت از طریق گیرنده های آی پی تی وی دریافت می شود.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی