آخرین اخبار

تظاهرات ضد ترامپ و مواضعش درباره آب و هوا در جشنواره فیلم ساندنس

21:00:07 1395/11/04


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، شهر میزبان جشنواره ساندنس دیروز شنبه شاهد حضور تظاهرکنندگانی بود که جمع شدند و اعتراض خود را نسبت به ترامپ اعلام کردند.

تظاهرکنندگان که شعارهای خود را با تمرکز بر تغییرات آب و هوایی روی پلاکارها حمل می‌کردند در عین حال بر حمایت از حقوق زنان نیز تاکید داشتند و کلاه‌های صورتی را در اعتراض به سخنان توهین‌آمیز ترامپ درباره زنان به سر کرده بودند.

این راهپیمایی یکی از ۳۵۰ راهپیمایی بود که در سراسر آمریکا و در ۲۰ کشور دیگر جهان برای اعتراض به موضع‌گیری‌های دونالد ترامپ چهل‌وپنجمین رییس جمهوری آمریکا در نخستین روز کاری وی برگزار شد.  

جان کوپر مدیر جشنواره فیلم ساندنس نیز در این راهپیمایی حضور داشت. جان لجند خواننده و دیوید لیندی مدیر عامل کمپانی رسانه‌ای «پارتی‌سیپنت» و جیسون لوم تهیه کننده از دیگر حاضران در این تظاهرات بودند.

شعارهایی مبنی بر این که «تغییرات آب و هوایی واقعی است»، «بیمه سلامت مرا نگیر» و «با هم قوی‌تریم» از جمله شعارهایی بود که بر پلاکاردها حمل می‌شد.

در حالی که فستیوال ساندنس از روز پنجشنبه و یک روز پیش از تحلیف ترامپ کار خود را آغاز کرد، فیلم مستندی از ال گور معاون اسبق رییس جمهوری آمریکا (در دوران کلینتون) به عنوان افتتاحیه این جشنواره نمایش داده شد.

با وجود این که رابرت ردفورد از بنیانگذاران این جشنواره در روز افتتاحیه تاکید کرد قرار نیست این جشنواره اهداف سیاسی را دنبال کند، اما نمایش مستند ال گور که برای حمایت از زمین برنده جایزه صلح نوبل شده با توجه زیادی روبه رو شد.

خود ال گور نیز در سخنانی گفت امیدوار است ترامپ مسیری درست را درباره گرمایش زمین انتخاب کند. وی از جمله افرادی بود که پس از انتخاب دونالد ترامپ با وی دیدار خصوصی داشت.

فیلم «یک دنباله ناراحت کننده: حقیقت تا قدرت» پنجشنبه شب فستیوال فیلم ساندنس ۲۰۱۷ را افتتاح کرد و از سوی ۱۲۰۰ نفری که در سالن اکلز سنتر حضور داشتند، با بازخوردی بسیار مثبت مواجه شد.

این فیلم ادامه فیلم «یک حقیقت ناراحت کننده» محصول سال ۲۰۰۶ است.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی