آخرین اخبار

جوایز برگزیدگان اهدا شد ابراز امیدواری برای رسیدن به صلح جهانی

11:00:49 1395/06/05


به گزارش خبرنگار مهر، چهل و دومین نشست سالانه و پانزدهمین مجمع عمومی موسسه توسعه رادیو و تلویزیون های آسیا - اقیانوسیه عصر امروز پنجشنبه چهارم شهریور ماه با حضور عبدالعلی علی عسکری رییس رسانه ملی، وزیر اطلاع رسانی کشور کامبوج، عباس ناصری طاهری مشاور رییس سازمان و مدیرکل امور بین الملل سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم قائم مقام رسانه ملی، مدیر AIBD، سعد الله نصیری قیداری دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، رزاریتا نیکن ویدیاستوتی رییس همایش عمومی AIBD و همچنین جمعی از مدیران و نمایندگان رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه برگزار شد.

 رزاریتا نیکن ویدیاستوتی رییس همایش عمومی AIBD در این اجلاسیه گفت: برگزاری این چنین کارگاه و ها و جلساتی به بحث مدیریت رسانه و برنامه سازی کمک می کند و این کنفرانس های بین المللی هستند که ما را مطلع می کند و می تواند بینشی را به ما در زمینه این صنعت ارایه کند تا بتوانیم از مدل های جدید کسب و کار در این حوزه بهره بگیریم. 

وی ادامه داد: ما می توانیم رویکردها و منابع جدید را استفاده کنیم و این می تواند به ایجاد رقابت کمک کند. همچنین در این رویدادها ما این امکان را داریم که گفتگوی چهره به چهره داشته باشیم و فرصت ها و توانمندی خود را برای بالا بردن استانداردها افزایش دهیم. باید از قدرتی که این سازمان در اختیار دارد بهره برد و به روند ها و تحولاتی که در صنعت رسانه در حال ظهور است توجه کنیم. 

رییس همایش عمومی AIBD با اشاره به ظهور رقبای جدید مطرح است، تصریح کرد: ما می بینیم که مطالبات مخاطبان جدید است. با توجه به روند تحولات، AIBD از این تغییرات مستثنا نیست.

وی ادامه داد: باید اعضای این همایش عمومی را گسترش داد و منابع جدیدتری مورد استفاده قرار داد. AIBD این امکان را دارد که از نیروهای بازار و تکنولوژی استفاده کرده و به نیازهای الکترونیک جوامع کمک کند. امروز رسانه های برودکست باید به اموزش عمومی و نقشی که برای ایجاد هماهنگی کشورها و ادیان دارد، توجه کنند. امیدوارم این مجمع عمومی به مجمعی برای ارتقای درک مشترک و احترام میان کشورهای عضو برای درک صلح کمک کند. 

در پایان این مراسم جایزه تلویزیونی AIBD  برای بهترین برنامه تلویزیونی به مستند «باگان: ورای امپراطوری بزرگ» از کشور کره به دلیل پرداختن به احیای میراث فرهنگی گمشده تعلق گرفت. 

همچنین جایزه بهترین برنامه تلویزیونی با محوریت پایان دادن به کشمکش ها و ترویج صلح به مستند «بچه های شینگال» اثر بیژن زمان پیرا از پرس تی وی تعلق گرفت.

جایزه بهترین برنامه رادیویی درباره گریز از فقر به برنامه «ارتباط روستای تون گوان با جهان پیرامون» از کشور چین و جایزه رادیویی یادمان رینهارد کیون به برنامه رادیویی «در بندر تیانجین» از کشور چین تعلق گرفت.



تله سینما

خبرگزاری مهر

عناوین تصادفی